Cronox, hast du dir mal die Spell Revisions Readme angeschaut?
Normalerweise dürften alle Fragen damit beantwortet sein:
Spell Description Changes
Descriptions for all spells have been updated. Now, you can be sure that what you read is what you get (well, maybe 95% sure). Descriptions are constructed in the following manner:
Name
Level
School
Sphere
- Only for priest and druid spells
Range
- Personal - area of effect is centered on the caster
- Touch - same as the range of one-handed weapons
- Short - 1/3 of visual range of caster
- Medium - 2/3 of visual range of caster
- Long - visual range of caster, the longest that the game allows
Duration
BG2 uses the following units:
- 1 round = 6 seconds
- 1 turn = 10 rounds
- 1 hour = 5 turns
- 1 day = 12 hours
Casting time
- 1 = fastest
- 9 = 1 round = slowest
Area of effect
- Caster - spell affects the caster only
- 1 creature - spell affects any one creature
- X' radius - spell affects creatures in the given radius (50 feet is almost equal to visual range of caster)
- Cone - spell has a cone-shaped area of effect
Saving Throw
Magic Resistance
Yes - the target's magic resistance can protect from the spell effects
No - target's magic resistance is ignored (Breach, Lower Resistance, ..)
Description
So wie ich es zuvor schon gesagt habe, habe ich noch nie mit den Meterangaben im Spiel gearbeitet, aber was da unter "Range" steht, gibt doch ungefähr an, was kurz, mittel, lang bedeutet. Damit kann doch jeder was anfangen.
Personal - area of effect is centered on the caster
Anstatt 0 oder persönlich könnte man doch auch folgendes nehmen (Auswahl):
Zauberer (bei Magier-Zauber)
Priester (bei Priester-Zauber)
Zauberwirker (Allgemein)
Selbst
Zudem siehst du, das die Magieresistenz und der Rettungswurf, wie es Olome vorgeschlagen hat, nun auch schon mit drin sind und demnach würde auch ich es empfehlen.
Gruß Leomar