Nö, ist wirklich kein Drama. Oder anders gesagt: bei vielen Mods liegen weit problematischere Dinge im Argen. Aura ist eine sehr schöne Mod, aber halt mit vielen Fehlern. Liegt halt auch daran, dass sie eben viel kann (also nicht als Heldin, sondern als Mod).
Dann habe ich mal Dynaheir und Minsc genommen. Dynaheir habe ich über die NPC-Mod schon bei der Installation zur Hexe gemacht. Passt aus meiner Sicht zur Person und hätte eigentlich in der EE schon gemacht werden sollen. Daher ist sie Level 1 und hat 250k EP. Dieselben EP hat auch Minsc, aber der ist schon Level 6. Geht aber. Waffenpunkte liegen auf Streitkolben, Zweihänder und Langbogen. Passt auch, weil White Flegel/Morgenstern hat. Da könnte Minsc dann so ein Mädchen für alles werden... zwei Streitkolben oder Langbogen oder Zweihänder. Geht gut
Im Moment ist Minsc noch ein normaler Ranger. Aber es gibt speziell für ihn den rashemischen Berserker als Kit mit den folgenden Eigenschaften:
ADVANTAGES:
– Hit Die: d12
– May achieve mastery in any melee weapon.
– May use the Berserker Rage ability once per day. Gains one additional use every 5 levels.
BERSERKER RAGE: The Rashemi berserker becomes enraged for 2 turns. While enraged, he gains a +2 bonus to his Strength, one bonus attack per round, and becomes immune to charm, confusion, fear, feeblemind, hold, level drain, maze, stun, and sleep. The Rashemi berserker also gains 15 temporary Hit Points, which are taken away at the end of the berserk spree, possibly knocking him unconscious. However, his armor class is penalized by 4 points while enraged. Additionally, the berserker is unable to perform any action aside from movement and attacking, such as spellcasting, using items, stealth or talking until the rage has ended. Bonuses to Strength increase to +4 at 12th level and +6 at 20th level.
Once the duration has ended, the Rashemi berserker becomes winded, reducing his THAC0, armor class and damage by four points, and he is unable to go berserk again for one turn.
– 5th level: May use Mighty Blow.
MIGHTY BLOW: The Rashemi berserker may choose to forsake accuracy for more power, reducing his THAC0 by 4 but dealing 4 extra points of damage per hit (melee only). THAC0 and damage modifiers increase to 8 from level 20 onwards. This ability may be toggled at will.
– 8th level: Gains Unbreakable Will.
UNBREAKABLE WILL: Rashemi berserkers have tremendous willpower. The berserker permanently gains +3 to saves vs. spell, which is doubled while berserk. The Rashemi berserker also gains immunity to psionics while berserk.
– 12th level: Gains Unstoppable Rage.
UNSTOPPABLE RAGE: The Rashemi berserker has become a juggernaut while enraged, truly a being to be feared. The berserker is immune to all movement-hindering effects and Imprisonment while berserk.
– 16th level: Gains Tireless Rage.
TIRELESS RAGE: The Rashemi berserker is no longer winded and will not suffer damage after his rage has ended.
– 18th level: Gains Deathless Frenzy.
DEATHLESS FRENZY: The Rashemi berserker's rage is so great that it allows him to temporarily stave off death. From 18th level onwards, the Rashemi berserker is unable to die by any means within the first five rounds of entering rage.
DISADVANTAGES:
– Alignment restricted to any non-lawful.
– May not wear heavier armor than splint mail.
– May cast one less priest spell per level.
– May not Specialize in ranged weapons.
Das wären einige fette Boni, vor allem die 5 Punkte für Nahkampf-Waffen. Dafür wäre dann der Fernkampf hinüber (also mehr oder weniger) und die Rüstung würde schlechter. Und dann wäre er sowas wie eine Kopie von White... (vielleicht sogar die bessere Kopie...) Uh ganz schwierige Kiste. Zauber sind jetzt eh nicht so prickelnd...
Also vielleicht tausche ich die beiden noch aus für Glint+x um den Klerikerpart noch zu haben...
edit: man könnte auch cheesy unterwegs sein und die Waffenpunkt so lassen und nur das Kit auswählen, dann bleiben die beiden Punkte auf Langbogen erhalten. Denke mal, dass ich aber eher nicht diesen Weg gehen werde...