Nun, Drow sind eigentlich nur eine Unterrasse der Elfen. Von daher können sie allen Klassen angehören die Elfen offenstehen, mithin auch Kämpfern. Im Gegensatz zu den Spezialpriestern aus meinem Drowzusatz gibt es meines Wissens keine speziellen Kämpfer nur für Drow. Man kann neben der Grundklasse jedes Kit wählen, was auch für Elfen offen ist. Ausnahmen sind solche Kits, welche bestimmte Gesinnungsanforderungen stellen und so für die regelmäßig bösen Drow nicht geeignet sind.
Kämpferkits möchte ich in den Drowzusatz eigentlich nicht einbauen. Drow sind wegen ihrer besonderen Fähigkeiten sehr stark und wenn ich daran denke, daß ein Kämpfer mit 80% Magieresistenz und voller Waffenspezialisierung durch BG2 tobt ... nein, das wäre wohl außerhalb der Balance.
Wenn Du Dich dagegen selbst versuchen möchtest, kein Problem. Die Daten eines Drow poste ich gleich hier rein:
"Drow
Ability Score Adjustments: Drow are extraordinarily dexterous and intelligent. They gain a bonus of +2 to Dexterity and a +1 to Intelligence. However, their personalities can be described as grating at best (although not usually to their faces), and they have the typical elf Constitution. Thus, they have a –2 penalty to Charisma and a –1 to their initial Constitution scores.
TABLE 6: DROW ABILITY SCORES
Ability Minimum Maximum
Strength 3 18
Dexterity 8 20
Constitution 7 17
Intelligence 9 19
Wisdom 3 18
Charisma 6 16
Languages: Drow Elvish, Elvish, duergar, svirfneblin, deep dwarf, illithid, undercommon, sign language, kuo-toa, bugbear, orcish.
Infravision: 90 feet.
Special Advantages: Once per day, all drow can use the spells dancing lights, faerie fire, and darkness. They achieve this through force of will, rather than spell components. A 4th-level drow can cast levitate, know alignment, and detect magic once per day. In addition, drow priests can cast clairvoyance, detect lie, suggestion, and dispel magic once a day.
At the start, drow are 50% magic resistant, and every level they rise increases the resistance by 2% (to a maximum of 80%). Multiclassed drow use the higher level to determine this bonus.
In addition to their high magic resistance, drow also receive a +2 bonus on all saves involving magic. This includes those devices that emit magical effects or are powered by magic. This magic resistance does not hamper their ability to use magic themselves, however.
Special Disadvantages: The major disadvantage of the drow is their inability to see in bright light. Any light greater than that of torches or continual light spells (including bright sunlight) will blind them and severely affect their ability to fight. Wan light, like that of a light spell, does not trigger this disadvantage.
Bright light causes the drow to suffer, temporarily, –2 to Dexterity. Attack rolls are made at a –2 penalty, and opponents gain a +2 save against drow spells if they are within the light. When a drow is in darkness and his opponents are in the light, he retains his Dexterity and surprise advantages but still suffers a penalty on attack rolls.
If the drow spends more than two weeks away from the subterranean caverns of the Underdark, the special advantages fade at the rate of one power a day. This starts from the most innate spellcasting and works down to the least powerful. Thus, a drow priest would first lose dispel magic, followed by suggestion, clairvoyance, and detect lie. Drow magic resistance is lost at a rate of 10% per day. This process can be halted and the powers regained if the drow returns to the Underdark and spends one day there for each week spent aboveground.
Finally, all other elves hate the drow, and reactions to them are with at least a –4 penalty. This modifier is cumulative to any kits the drow player might be using. Only after a particular elf comes to accept a particular drow as a friend, does this penalty disappear.
Additional Experience Cost: 20%."
Drow sind in BG2 nicht sonderlich gut umsetzbar. Ein Grund, warum ich sie von der Kiterweiterung getrennt halte.
Damit Du hier keinem Irrtum erliegst, vielleicht noch ein Hinweis. Der Kiteditor vermag nur, ein Kit zusammenzusetzen. Dessen spezielle Fähigkeiten, Resistenzen und drgl. müssen vorab anderweitig erstellt werden. Das geschieht durch SPL Files, ggf. einiger anderen Filetypen, soweit für die Fähigkeit nötig. Für Drowkits ist zudem ein Script erforderlich, damit die Tag/Nacht sowie oberirdisch/unterirdisch Unterscheidung funktioniert. Besorge Dir also neben dem Kiteditor zumindest noch den IEEP von TeamBG und einen Scripteditor.