Jastey
Matron Modderholic
- Registriert
- 16.05.2004
- Beiträge
- 13.204
Husam NPC für SoD und BGII
Text und Coding: jastey
Portraits: Acifer
Languages: English
Husam NPC is a continuous NPC Mod for SoD and BGII. It is natively compatible with SoD, BGII, BGT, BGII:EE, EET. No Tutu. So far, the mod does not contain any official BGII content, but Husam can be met in BGII, join the party, and reacts to the Mae'Var quest and the Thief Stronghold.
Please note: The mod assumes that the PC was kidnapped by Mae'Var for BGII.
Die Mod ist in Beta zu haben, bisher nur auf Englisch. Die SoD-Inhalte sind soweit fertig.
Husam hat in BGII noch keinen Wiederaufnehm-Dialog, wenn er aus der Gruppe entlassen wurde. Um ihn wieder aufzunehmen, wählt ihn mit dem Mauskursor aus, drückt Strg+q um ihn in die Gruppe zu nehmen, und setzt dann von Hand per Cheat: SetGlobal("C#HusamJoined","GLOBAL",1)
Danke an Acifer für das Portrait!
Husam is a Shadow Thief from Amn, who was sent in BG1 to make sure the accusations against his guild regarding the murders where proven to be wrong. In the original game, he reveals himself to the PC near the end of BG1 and guides the PC to the real culprits.
The mod contains 3 components:
Component 1 is the main component that will insert Husam as an NPC into SoD and BGII. All other components are dependent on this one but optional.
As a second, optional component, the mod's portrait and soundset can be assigned to the original game Husam, as well. This will not change his very first line if met while he is still pretending to be drunk.
The 3rd component installs the crossmod with other mods and should be installed late.
The 4th component gives a choice of an alternate portrait by Acifer, which was the default portrait for the first releases. See below to have a look at the portraits.
Please note: For Husam to react to game events in SoD accordingly, the main component (Tracking System, 2nd component) of "Road to Discovery" needs to be included in your install (independent of install order).
Known Issues:
Für den "die PIDs triggern nicht"-Glitch kann ich nur den Tip geben, vor dem ersten Betreten des Stadtgebietes mit dem Zauberei Allerlei in SoD einen Savegame anzulegen, und nach der Aufnahme von Husam gleich einmal zu testen, ob die PIDs gehen. Wenn nicht, neu laden und nochmal versuchen. Der Glitch ist bei zwei miteinander unabhängigen Installationen aufgetreten und konnte jeweils so behoben werden; ich wüsste nicht, was ich modseitig verändern könnte um ihn zu verhindern und weiß auch nicht, warum er bei Husam auftritt.
Postet hier rein wenn Ihr Probleme habt.
Modseite und Download Kerzenburgforum
Download GitHub
Alternatives Portrait, von Acifer:
Text und Coding: jastey
Portraits: Acifer
Languages: English
Husam NPC is a continuous NPC Mod for SoD and BGII. It is natively compatible with SoD, BGII, BGT, BGII:EE, EET. No Tutu. So far, the mod does not contain any official BGII content, but Husam can be met in BGII, join the party, and reacts to the Mae'Var quest and the Thief Stronghold.
Please note: The mod assumes that the PC was kidnapped by Mae'Var for BGII.
Die Mod ist in Beta zu haben, bisher nur auf Englisch. Die SoD-Inhalte sind soweit fertig.
Husam hat in BGII noch keinen Wiederaufnehm-Dialog, wenn er aus der Gruppe entlassen wurde. Um ihn wieder aufzunehmen, wählt ihn mit dem Mauskursor aus, drückt Strg+q um ihn in die Gruppe zu nehmen, und setzt dann von Hand per Cheat: SetGlobal("C#HusamJoined","GLOBAL",1)
Danke an Acifer für das Portrait!
Husam is a Shadow Thief from Amn, who was sent in BG1 to make sure the accusations against his guild regarding the murders where proven to be wrong. In the original game, he reveals himself to the PC near the end of BG1 and guides the PC to the real culprits.
The mod contains 3 components:
Component 1 is the main component that will insert Husam as an NPC into SoD and BGII. All other components are dependent on this one but optional.
As a second, optional component, the mod's portrait and soundset can be assigned to the original game Husam, as well. This will not change his very first line if met while he is still pretending to be drunk.
The 3rd component installs the crossmod with other mods and should be installed late.
The 4th component gives a choice of an alternate portrait by Acifer, which was the default portrait for the first releases. See below to have a look at the portraits.
Please note: For Husam to react to game events in SoD accordingly, the main component (Tracking System, 2nd component) of "Road to Discovery" needs to be included in your install (independent of install order).
Known Issues:
Für den "die PIDs triggern nicht"-Glitch kann ich nur den Tip geben, vor dem ersten Betreten des Stadtgebietes mit dem Zauberei Allerlei in SoD einen Savegame anzulegen, und nach der Aufnahme von Husam gleich einmal zu testen, ob die PIDs gehen. Wenn nicht, neu laden und nochmal versuchen. Der Glitch ist bei zwei miteinander unabhängigen Installationen aufgetreten und konnte jeweils so behoben werden; ich wüsste nicht, was ich modseitig verändern könnte um ihn zu verhindern und weiß auch nicht, warum er bei Husam auftritt.
Postet hier rein wenn Ihr Probleme habt.
Modseite und Download Kerzenburgforum
Download GitHub
Alternatives Portrait, von Acifer:
Zuletzt bearbeitet: