Fokus Konzentration kenne ich noch gar nicht. Muss ich gleich mal nach suchen gehen. Ansonsten habe ich Combat Casting auch immer nicht genommen, da es wie gesagt, nur im Defensive Modus wirkt!
Hier mal meine Invocations, welche ich im Addon und Hauptspiel bevorzugte
Least (1st-level) Invocations
Dark One’s Own Luck*: Caster receives luck bonus to all saves equal to Cha bonus.
Leaps and Bounds*: Caster receives +4 Dex and Tumble.
Seen the Unseen*: Caster can see invisible creatures.
Lesser (2nd-level) Invocations
Brimstone Blast (Eldritch Essence): Eldritch Blast ignites target.
Eldritch Chain (Blast Shape): Eldritch blast arcs to multiple targets.
Hellrime Blast (Eldritch Essence): Eldritch blast damage is cold-based and target suffers -4 Dex.
Greater (3rd-level) Invocations
Chilling Tentacles: Tentacles entangle targets and inflict 2d6 cold damage.
Eldritch Cone (Blast Shape): Eldritch Blast becomes a cone. (vorerst, bis Eldritch Doom vorhanden)
Tenacious Plague: Target suffers increased damage every round until the plague ends.
Vitriolic Blast (Eldritch Essence): Eldritch blast causes acid damage and ignores spell resistance.
Dark (4th-level) Invocations.
Dark Foresight: Caster receives damage reduction of 10/silver.
Eldritch Doom: This blast shape causes the Eldritch Blast to affect a 20’ diameter area.
Retributive Invisibility: Caster is invisible, even when attacking or casting spells. If invocation is dispelled, explosion damages nearby foes.
Das ist eigentlich sehr unterhaltsam. Man sollte die Kette nicht unterschätzen, ich verwende sie auch heute noch am häufigsten, da die Monster meistens nicht in den Eldritch Doom alle reinpassen
Wie gesagt, bei
http://nwn2.wikia.com/wiki/Warlock
http://nwn2.wikia.com/wiki/Invocation
http://nwvault.ign.com/
Gefunden